Banka Şikayeti Nereye ve Nasıl Yapılır?
110
Bankalar, günümüzde çok önemli yer tutmaktadır. Sosyal, siyasi, ekonomik ve ticari açıdan öneme sahip olan ve ülke düzeni için gerekli olan yerlerdendir.
210
Bankaların sunduğu işlemler, bireysel ve ticari açıdan çok büyük öneme sahiptir. Bu sebepten dolayı da, önemli kuruluşlar ile anlaşmazlık yaşanabilmektedir.
310
Bankalar ile ilgili ufak ya da büyük sorun yaşadığınız zaman, bankanın şikayet birimine veya Türkiye Hakem Heyeti'ne şikayetinizi bildirebilirsiniz.
410
Kurum ve kuruluşların denetlenmesinde, en önemli sebep şikayetlerdir. İnsanlara hizmet ettiği kurumlardan olduğu için, şikayetlerin dikkate alınması çok önemlidir. İşte yaşanılan sorunlar karşısında izleyebileceğiniz yollar...
510
Şikayetlerinizi öncelik ile bildirmeniz gereken yer, birimin kendi merkezidir. Bu sebepten dolayı, banka ile ilgili sorunlarla karşılaştığınızda, bankanın şikayet hattını kullanmalısınız. Çözüm elde edemediğiniz zamanda ise Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyeti'ne ulaşmalısınız ve sorununuzu anlatmalısınız.
610
En çok şikayet konuları masraf, kesinti ve komisyon ücretleridir. Bankalar, her türlü şikayetin üzerinde durmaktalardır. Sebebi ise Bankacılık Kanununun Müşteri Hakları 76. Maddesine göre: Bankalar müşterilerinin, verilen hizmetlerden kaynaklanan her türlü sorularına cevap verecek bir sistem kurmakla ve bu hizmetle ilgili bilgiyi müşterilerine vermekle yükümlüdür.” hükmü bulunmaktadır.
710
Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyeti'ne başvuru yaparak, şikayetinizi iletebilirsiniz. Bu birlik BDDK bünyesinde, 2007 senesinde kurulmuştur. Banka şikayetlerinden cevap alamadığınız zaman, 30 gün içerisinde başvuru yapılması gerekir.
810
Banka şikayetleriniz için herhangi bir şubeye gidip dilekçe yazabilir, internet veya çağrı merkezi seçeneklerini kullanabilirsiniz. Şikayetlerinizi yaparken, doğru bilgi vermeye özen göstermelisiniz. Yanlış bilgi verildiği zaman, bankalar ile ilgili sorun giderilmez.
910
Bankalara şikayetlerinizi yazılı olarak bildirdiğinizde, 30 gün içerisinde çözüm bulması gerekmektedir. Eğer kredi kartı ile ilgili bir sorunsa, bu süre 20 güne düşer. Bazı durumlarda, bankalar sizinle iletişime geçer ve süreyi 10 gün uzatma konusunu dile getirebilir. Bankaların çözüm bulamadığı zaman, Türkiye Hakem Heyeti'ne şikayet edebilirsiniz. Başvuru dilekçenizi, posta, faks veya bizzat iletme şeklinde yapabilirsiniz. Elektronik ortamdan da şikayet formuna ulaşıp doldurabilirsiniz. Şikayet ettikten 15-30 gün içerisinde size geri dönüşleri gerçekleşir.
1010
Genel bir özet yapmak gerekirse, ilk olarak şikayetinizi bankanın şikayet bölümüne, çözüme ulaşmadığınız zaman ise BDDK'nin Hakem Heyetine yaparsınız. Bankaların bir görevi de şikayetlere geri dönüş yapmak ve sorunlarnızla ilgilenmektir. Bu sebepten dolayı, sorunlarınızı iletmekten çekinmeyin.